Snörvel...

Sov tills Syster ringde och väckte mig, vilket var ca 12:30 en söndagseftermiddag.... mmm, det var skönt att sova.. jag är lite småhängig och om jag kan hålla sjukdomen stången genom att sova för att låta mig återhämta mig, då är jag villig att göra det... behöver jag säga att jag sällan går upp efter kl 09:00 på helgerna? jag är morgonpigg av mig...

Håller på och småstädar lite och tänkte nu ta en liten paus och blogga lite, vilket jag inte gjort på ett tag...

en tanke har slagit mig sedan det blev minusgrader.. om jag går utan vantar och mössa börjar jag raskt frysa om fingrar och öron.. men aldrig om ansiktet i samma grad.. innebär det att vi har utvecklat ett lite tjockare skinn, eller vad är det frågan om? visst kan vi förfrysa näsan när det är riktigt kallt, men här i östergötland är det väl en relativt liten risk vid normalt leverne..

tankarna börjar komma tillbaka från det gångna året och när snön yr omkring så minns vi alla den svartaste tiden detta år, när min storebror försvann... och inte hittades levande.. det var i mars och det var snöoväder... han förfrös i skogen i värmland, nära vårt barndomshem.. och det var det.... ett liv slut vid 28 års ålder. Det kan tyckas orättvist och det är det också, men livet går obarmhärtigt vidare och vi alla måste leva våra liv för att inte hans ska vara till spillo.. vad är det för mening med att familjen lever istället för honom, om vi låter våra liv gå under p g a hans död. Döden var en olyckhändelse, men nu har den hänt och vi tjänar inget till att sörja så djupt att vi missar våra liv...

vi bör istället hylla de som gått bort för tidigt genom att göra det de inte kan längre.. LEVA!! Uppleva saker, som giftermål, resande, barn, träning, smärta och allt som hör livet till.. och vi får inte glömma bort att sköta om de nära och kära och ta hand om vår planet, våra djur coh vårt hem..

någon gång hoppas jag att det goda vinner över det onda, och att alla kan få ett tryggt och varmt hem, att ingen behöver vara rädd vart de än är....

Jag hoppas så innerligt på att vi bryter så många själviska sidor vi kan och istället tar våra pengar, de vi har och gör något gott av dem.. vi som kan... och de som inte kan, att de åtminstone försöker göra något gott för sig själva för de pengar de får.. som att köpa anständiga skor till sina barn, så de inte behöver frysa och fara illa på vintern.. Hoppas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0