Jag sitter fast i mina egna tankar

Den senaste tiden så går jag omkring med en känsla av att allt är tråkigt och jag liksom sitter fast!


Matlagning, tråkigt, träning tråkigt. Fritiden tråkigt.. allt är tråkigt! Och jag kommer inte heller på vad jag vill göra. Jag vet en massa saker som jag borde göra.. men det är extremt tråkigt. 

En del av känslan kommer nog för att jag inte riktigt uppnår något jag vill just nu. Kroppskulpteringen går inte bra. Jag bygger muskler men fett och vikt sitter där. Jättemycket relaterat till att jag tycker all form av mat är trist! 

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Den här frustrationen har funnits i flera månader och jag lyckas bara inte sätta fingret på vad det är. Är det min stress som talar eller är jag "bara" omotiverad. Det känns som om jag sitter fast och jag vet inte hur länge det ska pågå eller hur jag ska känna annorlunda, eller göra annorlunda.

Det är jobbigt helt enkelt. Det skulle vara skönt om någonting kunde få gå lite lättare. Tills dess så försöker jag äta mer grönsaker och vitamintillskott och håller tummarna. Järn har jag gott om. 

Det går verkligen inte framåt. Jag är less på att vara hungrig och kämpa. Jag behöver nog semester från dietandet. Det skrämmer skiten ur mig men jag kanske ändå ska pröva det ett tag. Bara pausa, välja bra mat men inte räkna kalorier och så. Ellet så ska jag göra det men inte väga mig. Eller varken väga mig eller räkna. Bara vara jag och träna för att det är skönt och kul. Äta för att det är gott och jag är hungrig liksom.

Jag kanske behöver göra annorlunda ett tag...

Kramar <3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0