Progress

Sakta men säkert landar jag i mig själv.

Kosten börjar funka och träningen börjar funka.

Jag har haft som mål att träna minst 2 ggr i veckan. Det finns olika syn på hur mycket träning du behöver göra för att få resultat. Jag varvar min styrketräning med promenader 4-5 ggr veckan. Jag vill hitta tillbaka till träningsglädjen och hitta en balans.

I höstas brände jag ut mig lite. Tillsammans med ett krävande jobb, mycket resor och till slut inga rutiner fanns det ingen energi över. Min upplevda kravbild blev bara större och större tills inget fanns kvar. Så jag gjorde en utvärdering. Jag är lika långt ifrån mitt mål som jag var när jag startade 2014 vilket är oerhört frustrerande och jag känner mig verkligen dålig och karaktärslös. Uppenbarligen funkar inte det jag gör.

Nåhonstans på vägen anlitade jag en PT men det har inte hjälpt. Problemet var inte PT'n utan problemet var och är jag själv. Men jag tog med mig all kunskap:) jag vet vad jag ska göra och vet bättre hur. Så nu jobbar jag på att implementera allt han lärde mig. Hitta en balans i min vardag och en styrka inifrån. Jag håller på och försöker städa upp i mitt liv så att jag ska få bättre förutsättningar att lyckas. Det spelar ingen roll hur mycket jag vet. Är min energitank jämt tom kommer jag inte må bättre av att känna att jag "borde". Det där jäkla "borde" är som gjort för att sänka människor som redan ligger ännu mer.

Mitt upplägg är just nu att få en vardag som rullar med rutiner. Jag har ökat upp kosten så jag äter lite mer.
Jag är bättre rustad för ätardagar iom att jag har ett mindre sug. Jag känner att jag har kontroll och behöver inte slåss mot en kropp som signalerar svält. Jag kan nämligen inte vinna just nu. Så vi gör en kompromiss. Jag ger min kropp bränslet och i gengäld får jag en bestående viktminskning om än långsam. Men jag, min hjärna och kropp mår iom detta bättre och kan samsas bättre än när jag är på ett väldigt lågt kaloriintag.

När fokus och energi försvinner och tröttheten börjar förlama dig då är det dags att ta sitt ansvar och börja sätta stopp. Det är jag och endast jag som kan påverka mitt liv jag vill leva och hur. Allt och alla andra kan bara ge olika idéer till hur, men det är upp till mig att förvalta det hela.

Jag gjorde PB i helgen på lats! 50 kg och mer ska det bli :) äntligen börjar kroppen svara. Iom med mitt ökade matintag så är energin myyyyycket bättre och hungern är också lättare att handskas med.

Ett steg i taget, en dag i taget :)
Jag kommer klara mitt viktmål när jag löst mitt livspussel:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0